СРИЧКА, ДУМА, ТЕКСТ
РАБОТЕН ЛИСТ №1
Зад. 1 С всяка буква на думата "ски" запиши думи по указанията:
едносрични сом кал и
двусрични ____________________________________________________________________
трисрични ____________________________________________________________________
действие __________________________________________________________________
предмет __________________________________________________________________
признак _____________________________________________________________
Зад.2
Свържи думите от трите колонки така, че да образуват изречения. Запиши ги. Подреди ги в текст. Помисли къде ще добавиш изречението „Защо е толкова тихо на малката поляна?”
пристигна плахата гора
отлетяха старата птички
опустя веселите есен
чуди се златокоса Рунтавелка
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Зад.3 Отдели изреченията в текста. Постави пропуснатите препинателни знаци и главни букви. Запиши текста в тетрадката.
Изворче
близо до пещерата има изворче то весело клокочи водата му е бистра като сълза лете е студена като лед и утолява жаждата на уморените туристи
Зад. 4 Постави пропуснатите знаци и главни букви в текста. Запиши го в тетрадката.
Радка и славка имат рибки те плуват в красив аквариум чудна гледка се вижда на дъното между камъчетата, листенцата и клончетата се стрелкат рибките люспичките им блестят на слънцето владко често идва при тях радва им се и ги храни
Зад. 5 Два текста са объркали изреченията си. Помогни им да ги намерят. Препиши текстовете в тетрадката и ги озаглави.
Сашо има зайче. Зарадва се Зайо, зашъта. Бере му свежа трева. Направи си под снега врата. Зайчето хрупа с удоволствие. Душник в покрива направи, ледени стъкла постави. Нищо не забрави. После Сашо тръгва на училище. Па се разположи в своя дом.
РАБОТЕН ЛИСТ №2
ЗАД. 1 Подреди разбърканите изречения в текстове. Постави им заглавия. Препиши ги в тетрадката.
а/ Подарих му книжка с картинки. То обича да слуша приказки. Сашко ги оцвети. Обича и да рисува. Моето братче се казва Сашко.
б/ Помоли мама да му купи торта. Петьо е именник. Мама му купи. Той му подари красив камион. Петьо покани на празника си Йосиф.
__________________________________________________
в/ Дрехата му е от синьо кадифе. Сънчо запява тихо и всички заспиват. Шапката и пантофите му са златни. Вечер при децата идва Сънчо. ____________________________________________________________
ЗАД. 2 Постави думите на правилното място.
а/ Своето .................Тодорчо обича, гали лъжичка сестриче тича
като се събуди все при него ..................................
Лицето му ......................милва, .............................. гъделичка
А когато стане, храни го с ......................................
б/ Кой що ще да каже, ала е ...................... ловец трънка кураж
заек да нарами .....................с патрондаш
и да тръгне гордо сам като .......................... пушка листец
да оглежда всяка ...................и ....................
ЗАД. 3 Къде всички думи са пренесени правилно?
а/ Мар- стая я- бю- в/ ра- пилен- ютия
ия то ро дио ца
б/ порт- бо- ес-
окал я ен
ЗАД.4 Подреди думите по азбучен ред и ги запиши в тетрадката.
Лиляна, Валя, Анка, Янка,Валери, Росен, Боряна
|